- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
Západně od náměstí T. G. M. v Dobřanech překonává řeku Radbuzu kamenný most.
Na wiki zmínka mezi pamětihodnostmi města:
Most přes Radbuzu na místě středověkého brodu je poprvé písemně zaznamenán v polovině 16. století. Jeho skutečné stáří však není známé. V 18. století byl barokně upraven. Má nestejnou šířku a mírně zalomenou osu. Na mostě je vyznačen letopočet 1879, kdy byl rekonstruován. Je dlouhý 50 metrů, široký 4,2 a vysoký 4,8 metru. Slouží pěší a cyklistické dopravě. Podle legendy přes něj projížděl Jan Žižka a Prokop Holý. V roce 1998 sem byla umístěna nová socha svatého Jana Nepomuckého.
Most je kulturní památkou:
Hodnotná technická památka, podle některých odhadů gotického původu, vystavěná v místě brodu. Původ mostu nejasný, první písemné zmínky jsou až z 2. pol. 16. stol. Úpravy v baroku (na most umístěna socha sv. Jana Nepomuckého) a radikální oprava těžce poškozeného mostu r. 1879 (letopočet na klenáku-nově zbudováno celé 3.pole, výměna části kvádrů v klenbách, staženo ocelovými kleštinami), barokní socha sv. Jana Nepomuckého odstraněna po II. světové válce.
Původem snad gotický, zděný, omítaný kamenný most nestejné šířky a mírně zalomené osy o třech obloucích s oboustranným zesílením pilířů. Poslední oblouk směrem od města odchýlen z osy, segmentový, zbývající dva přibližně půlkruhové s omítanými podhledy klenby a vyznačenými klenáky (pouze 1. oblouk na straně po vodě, k severu, má část klenby vyzděnou z neomítaných kvádrů a na hlavním klenáku letopočet obnovy 1879). Hrotitá zesílení pilířů proti vodě i na opačné straně jsou kvádrová a mezi 1. a 2. obloukem na severní straně přerůstá zesílení po celé a tvoří lichoběžníkový výstupek se soklem sochy. Po stranách vozovky jsou plné, zčásti cihlové zídky s korunou z kamenných kvádrů a pro odvodnění kamenné přesahující žlábky. Na více místech je most stažen železnými kleštinami.
Původní evidenční list památky:
Podstavec po soše je pískovcový, ke střední hranolové zvětralé části ze stran přiléhají nižší kvádry s reliefy roset ve výplni a mezi nimi a vyšším středem se zvedají volutová křídla s festony z ovoce.
1970: Parapetní zídka na jižní straně nad 1. obloukem od města částečně zbořena. Socha sv. Jana Nepomuckého chybí. Kvalitní podstavec poškozen spráškovatěním pískovce.
Z dalších zdrojů:
Most přes řeku Radbuzu byl postaven podle některých odhadů již poč. 15. stol., v písemných pramenech se zmiňuje až r. 1585, kdy císař Rudolf II. udělil městu privilegium vybírat na mostě clo. R. 1794 byl most přestavěn do dnešní podoby, r. 1879 byl znovu stavebně upraven. V l. 1993–95 byla provedena oprava mostu. R. 1998 sem byla umístěna socha sv. Jana Nepomuckého.
V místě, kde se dnes nachází, býval snad v raném středověku brod. Most sloužil po dlouhá staletí na cestě z Dobřan do Chotěšova, kudy vedla stará obchodní cesta dále na západ. Po výstavbě nového silničního mostu je dnes určen pouze pro pěší a cyklisty. Most je tříobloukový, dlouhý 50 m, 4,2 m široký a 4,8 m vysoký.
V roce 2022 byl most opravován:
12. 7. 2022 – Historický kamenný most z 16. století přes řeku Radbuzu v Dobřanech na Plzeňsku opravuje místní stavební firma. Podle starosty města Martina Sobotky se opravují omítky a bude provedena chemická izolace a nový nátěr fasády. Upravuje se i okolí mostu. Hotovo by mělo být v srpnu.