- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
Přes Ploučnici v Horní Polici vede od zámku směrem do města dnes nový silniční most (ulice 9. května), souběžně s ním slouží pěším původní, kamenný most.
Most je kulturní památkou:
Kamenný most překonávající tok řeky Ploučnice představuje charakteristický prvek historické zástavby v exponované části mezi zámkem a poutním kostelem. Na barokní inundační část navazuje nad řečištěm mostní stavba z roku 1843.
Původní evidenční list památky:
Most přes Ploučnici je situován v historickém jádru obce a spojuje zámecký areál s areálem poutního kostela Navštívení Panny Marie. Vlastní kamenná konstrukce sestává ze dvou částí zcela propojených: jedna o 2 obloucích mírně segmentového profilu o světlosti 18,90 m z 19. století, druhá inundační o 2 obloucích je zřejmě barokní. Obě části mostu jsou ukončeny průběžnou kamennou parapetní zídkou, kde byl donedávna také železný kříž.
Wiki:
Historický kamenný most se klene přes řeku Ploučnici v centru obce Horní Police v okrese Česká Lípa a tvoří tak spojnici mezi místním zámkem a poutním areálem kostela Navštívení Panny Marie. Most byl 25. července 1991 prohlášen kulturní památkou Ministerstvem kultury České republiky.
Kamenný most stojí pod soutokem Valdeckého potoka s Ploučnicí, v jednom z míst, která jsou v povodňovém plánu obce označena jako kritická. Stavba je specifická už svým zalomeným tvarem. Starší inundační část v zátopové oblasti na levém břehu směřuje k ose toku Ploučnice poněkud šikměji, zatímco hlavní část mostu překonává koryto řeky pod kolmějším úhlem. Obě části kamenného mostu, starší, barokní, i novější z první poloviny 19. století, mají po dvou obloucích. Mírně segmentové oblouky v mladší části mostu mají světlost 18,9 m. Obě části mostu jsou zcela propojené a jsou zakončeny kamennou parapetní zídkou.
Uprostřed hlavní části mostu v prostoru mezi oběma oblouky je vztyčen velký železný kříž s pozlacenou sochou Ježíše Krista. Po rekonstrukci a výstavbě nového silničního mostu na přelomu 80. a 90. let 20. století je most upraven jako klidová a odpočinková zóna pro pěší návštěvníky.
Kamenný most v Horní Polici je jedním z mála dochovaných historických mostů přes řeku Ploučnici.
Původně byla konstrukce hlavní části mostu dřevěná, avšak byla zbudována nízko nad hladinou řeky a při každém jejím zvýšení se most ocitl pod vodou. V roce 1843 (podle jiného zdroje v roce 1840) byl proto vybudován nový kamenný most se dvěma oblouky. Od poloviny 20. století byl most stále více poškozován těžkou nákladní dopravou v rámci Severočeského kraje – mj. po této silnici mezi Českou Lípou a Děčínem vedla hlavní trasa přepravy severočeského uhlí. Havarijní stav mostu byl dovršen událostí, k níž došlo v průběhu srpnové okupace Československa vojsky Varšavské smlouvy v roce 1968. Při přesunech cizích armád tehdy z mostu spadl jeden sovětský tank a pobořil přitom část mostní klenby. Mostu neprospěla ani nesprávná údržba, při níž byla neustále zvyšována vrstva asfaltu na vozovce a tím byly ucpány otvory pro odtok dešťové vody.
Neustále sílil tlak na zbourání starého, pro dopravu již nepoužitelného mostu. V roce 1990 byly uprostřed obce vedle sebe dokonce tři mosty – nově budovaný silniční most, provizorní ženijní a historický kamenný most. Občané Horní Police se však postavili proti snahám o zbourání starého mostu a ten byl po složitém jednání nakonec v roce 1991 prohlášen kulturní památkou. Tyto události, spojené s nejnovější historií starého mostu, se promítly do skutečnosti, že se most i s křížem nakonec objevil ve znaku Horní Police, uděleném po sametové revoluci podle nového zákona o obcích.