- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
Údolí, v němž Rychnovem u Jablonce nad Nisou protéká říčka Mohelka, překlenuje kamenný železniční most.
Viadukt je kulturní památkou:
Kamenný devítiobloukový železniční most postavený v letech 1858-1859 na Pardubicko-liberecké (též Jihoseveroněmecké spojovací) dráze. Nejstarší památka železničního stavitelství v Libereckém kraji. V roce 2004 most prošel celkovou opravou.
Původní evidenční list památky:
Železniční most zděný, z lomového kamene, s devíti valeně zaklenutými oblouky. Nároží oblouků a pilířů včetně kleneb je z přitesávaných kamenných kvádrů. Mostní oblouky spočívají na mohutných pilířích a dosedají na jednoduchou římsu. Pilíře se směrem nahoru mírně zužují. Kromě zdiva je jednoduše profilovaná římsa z přitesávaných kvádrů.
Z netu:
Jeden z nejnáročnějších viaduktů v Jizerských horách byl postaven v letech 1856-1859 v Rychnově u Jablonce nad Nisou na trati spojující Turnov s Libercem jako součást železniční tratě Pardubice – Liberec. Souvislá vrstva stálého podloží se podle měření nachází až v hloubce 140 metrů a tak byl viadukt ve zdejší bažinaté krajině vystavěn na dřevěných pylonech. Stavba z pískovcových kvádrů s deseti pilíři a devíti oblouky je dlouhá 118 metrů a na nejvyšším místě dosahuje výšky 19,3 metry.
Most mohutným obloukem proťal rychnovskou kotlinu a obec tak získala svou dominantu. Rychnov je důležitým dopravním uzlem mezi Jabloncem, Libercem a Turnovem a právě důležitost železniční trati se promítla v podobě viaduktu.
V blízkosti železniční stanice Rychnov u Jablonce se nachází na trati Turnov – Liberec jeden z technických skvostů zdejší oblasti, železniční viadukt. Je zaobleného půdorysu s 10 pilíři a 9 oblouky. Nároží oblouků a pilířů je z přitesaných pískovcových kvádrů, jinak materiál tvoří především lomový kámen. Celková délka mostu činí 118 m a jeho největší výška dosahuje 19,3 m. Výstavba mostu proběhla v letech 1856-1859. Kolem roku 2004 prošel most generální rekonstrukcí, při které byl z velké části rozebrán, přitom bylo doloženo, že pilíře mostu stojí na dřevěných pilotech. Most byl totiž založen ve složitých geologických podmínkách, místo na kterém stojí tvořila rašelina nebo naplaveniny, čedičové souvislé vrstvy byly doloženy až ve hloubce 140 m. Viadukt stále slouží svému účelu.