- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
Přes Vltavu v Kralupech nad Vltavou vede most, pojmenovaný po našem prvním prezidentovi.
Z wiki a dalších zdrojů:
Masarykův most v Kralupech nad Vltavou byl postaven po dlouholetém úsilí města v letech 1926-1928. Železobetonový most překlenuje jedním obloukem Vltavu s dvěma přilehlá nábřeží. Jedná se o unikátní stavbu s rozpětím středového oblouku 80 metrů (pilíře nesměly být umístěny do řeky). Projekt mostu vypracovali Jarolím Farský a Jiří Kroha.
Za první republiky se za přechod mostu vybíralo mýtné. Výnos mýta měl sloužit na údržbu mostu. Domek výběrčího mýta zůstal dochován na kralupské straně mostu, jen dveře i okno jsou dnes zazděny. Na obou stranách mostu jsou žulové pamětní desky, jedna je pamětní deska s popisem stavby mostu a reliéfním znakem města, druhá je pamětní deska s reliéfem T. G. Masaryka, po kterém je most pojmenován.
Most je chráněn jako kulturní památka České republiky:
Železobetonový tříobloukový most s betonovými pilíři obezděnými žulovými kvádry, opatřenými na návodní straně ledolamy. Most byl vystavěn v letech 1926 – 28 podle návrhu Ing. Dr. techniky Jarolíma Farského a Ing. arch. Jiřího Krohy. Realizátorem byla firma Kapsa a Müller. Slavnostně otevřen byl most v říjnu 1928.
Železobetonový silniční most přes Vltavu, nazývaný Masarykův či Osvobození, spojuje kralupské čtvrti Na Františku (levý břeh) a Lobeček (pravý břeh). Mostní konstrukce ze železového betonu se skládá ze tří žebrových oblouků, z nichž dva postranní o rozpětí 60 m jsou nad zemí a jeden o rozpětí 80 m jde přes celou Vltavu, takže žádný pilíř nestojí v řečišti. V horní části jsou monoliticky spojeny mostovkou stoupající směrem ke středu mostu. Šířka mostu mezi zábradlím je 10, 5 m. Tloušťka kleneb krajních oblouků dosahuje u patky 1,52 m, tloušťka klenby středního pole 1, 68. Pilíře opatřené na návodní straně ledolamy jsou betonové, obezděné žulovými kvádry. Žebrová horní mostovka je podepřená vylehčenými příčnými stěnami, okraje mostovky jsou vzepřeny kubickými konzolkami. Nad pilíři jsou masivní kubické konzoly, nesoucí stožáry veřejného osvětlení. Po stranách středního pole jsou plasticky vytvořená data výstavby mostu 1926, 1928. Na levém břehu mostu je umístěn reliéf hlavy prvního prezidenta republiky T. G. Masaryka a znak města Kralup od akademického sochaře Josefa Nováka. Žulové pamětní desky pocházejí od kamenického mistra Dynybyla. Jedna s nápisem Most T. G. MASARYKA, druhá s nápisem věnovaným historii výstavby mostu.
Na mostě se vybíralo mýtné, do současnosti se dochovala místnost na vybírání mýtného na levém břehu.
Příčné stěny, které podpírají mostovku nad pilíři, protaženy za profil mostu a proměněny v kubický útvar, který nese stožáry osvětlení. Původně vybaven na lobečské straně železobetonovým schodištěm spojujícím horní část mostu s nábřežím. Při povodni v březnu 1940 schodiště z bezpečnostních důvodů odstraněno.
Za války Němci reliéf a desku se jménem T. G. Masaryka odstranili. Po válce se vše vrátilo krátce na své místo. V 50. letech most přejmenován na Most osvobození. Deska se jménem T. G. Masaryka a reliéf navrácen na původní místo až v r. 1990.
Silniční most je ukázkou konstruktivistické stavby odrážející osobité výtvarné pojetí autorů. Zároveň představuje stavbu klíčového významu, protože v úseku mezi Kralupami a Prahou nestojí žádný silniční most přes Vltavu.
I když je most vybaven po obou stranách vozovky chodníkem, pěší provoz je směřován na souběžnou lávku.