- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
V lesích Lužických hor na Hamerském potoce leží ukryta přehrada Naděje.
Web o Lužických horách uvádí (doplněno z dalších zdrojů):
Přehradní nádrž Naděje leží v hlubokém zalesněném údolí Hamerského potoka pod Suchým vrchem asi 1,5 km severně od osady Naděje a 1 km jižně od Horní Světlé (několik kilometrů severozápadně od obce Mařenice, 2,7 km jižně od Luže). Postavena byla podle projektu A. Niklase z Teplic v letech 1937-1938 a sloužila jako akumulační nádrž pro pohon mlýna a pily v blízké osadě Hamr.
První plány počítaly se stavbou již v letech 1932 až 1934. Stavba byla svěřena konsorciu firem, které zde zaměstnaly až 110 lidí. Práce byly komplikovány politickou situací v pohraničí, stavbou českého pohraničního opevnění (poblíž je řada řopíků), proto byly ukončeny až 19. července 1938 a 5. srpna 1938 bylo dílo firmami předáno majiteli pily Emamnuelu Hahmanovi.
Přehrada byla postavena v letech 1937 až 1938 jako zásobárna vody pro pohon Hamerského mlýna, který stál o 300 metrů dále. Také sloužila pro pohon Francisovy turbíny o výkonu 20 kW, poskytující energii pro pilu u osady Naděje. Po roce 1948 pila i mlýn zanikly a tak dnes slouží přehrada pouze k zadržení vody.
Kamenná přehradní hráz je 91,6 m dlouhá a 8,5 m vysoká, v koruně široká 1,7 metru, v patě 6,7 metru. Na její stavbu byl použit znělec, lámaný v nevelkém lomu na severním svahu Suchého vrchu. Hráz má dolní výpusť, která je ale uzavřená a nadržená voda volně přepadá 33 m dlouhým přelivem přes korunu hráze. Velikost zatopené plochy je 1,16 ha. Hladina mívá v létě zajímavé zelenomodré zbarvení.
Podle wiki některé údaje nesouhlasí: Výška hráze nad skalnatým dnem je 9,5 metru. Je vyzděna křemencem vytěženém v lomu z 3 km vzdáleného Milštejna a místním znělcem. Součástí díla je vybetonovaný přeliv dlouhý 32,8 metru, dále spodní výpusť s průměrem 200 mm a také odběrné potrubí pro někdejší mlýn.
Asi 200 metrů nad přehradou je na přítoku vody vyzděná přehrázka, která brání zanášení nádrže naplaveninami. Pod hrází je 115 cm hluboký vývar zakončený prahem, z něj už voda teče lesem jako neregulovaný potok.
Vodní nádrž shromažďuje vodu z povodí o rozloze 8,32 km², ve kterém je dlouhodobý roční průměr srážek 850 milimetrů. Průměrný roční průtok je 0,09 m³/s.
V současné době není nádrž vodohospodářsky využívána. Koupání je zde možné, ale na březích nejsou žádné pláže a voda je často i v létě velmi studená.
V okolí přehrady byly nalezeny stopy po středověkých sklářských hutích, z nichž jedna zřejmě stála na Fořtově louce (Försterwiese), která je dnes zatopená přehradou. Další lesní huť pracovala někdy kolem přelomu 14. a 15. století asi 1,3 km západně od přehrady. Ve zdejších lesích se také pálilo dřevěné uhlí a dodnes jsou místy patrné plošiny po dávných milířích.