- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
Na silnici, vedoucí mezi Doksany a Brozany nad Ohří, stojí silniční most přes Ohři.
Most vizuálně zajímavý, a dokonce se o něm i něco nechá najít. Rozsáhlý materiál o mostě ke čtení zde ->
Most u Doksan, důležitý spojník břehů řeky Ohře mezi Brozany a Doksany. Koho z nás by napadlo, že právě on letos (2008) na jaře oslaví své kulatiny? Přesně 15. dubna uplyne 80. let od započetí jeho stavby. Ale pojďme si přečíst, co o něm napsal v roce 1928 sám Ing. J. Kubišta:
Dne 15. dubna 1928 započato bylo se stavbou nového železobetonového mostu přes Ohři mezi Brozany a Doksany, pod nynějším dřevěným mostem pontonovým. Provádí se ze železového betonu o třech otvorech 11,60; 49,90 a 11,60 m světlosti. Střední otvor o světlosti 46,90 m jest konstrukce s horními obloukovými nosníky ze železového betonu s táhly a se zavěšenou mostovkou. Krajní pole, světlosti po 11,60 m, jsou prosté trámy železobetonové. Volná šířka mostu jest 7,40 m, z čehož připadá 4,80 m na dlážděnou vozovku a po 1,30 m na oboustranné chodníky.
Most počítán jest na zatížení I. třídy, t. j. strojní oračkou o váze 22 tuny. Pilíře mostu z prostého betonu založeny byly ve hloubce 30 m pode dno řeky na tvrdém modrém slínu pomocí jímek, při čemž byla voda strojově čerpána centrifugálními pumpami. Na stavbu spotřebováno celkem 1,500 m 3 betonu a 1,400 q prutového železa. Se stavbou mostu spojena jest i stavba příjezdných silnic na obou březích řeky Ohře o celkové délce 1,300 m a šířce silnice 7,0 m.
Most bude státi 1.250.000 Kč, stavba silnic 350.000 Kč, celkem 1.600.000 Kč. Stavbu provádí firma Kapsa &Miller, úředně autorisovaní stavební inženýři z Prahy VII.
Všechny práce dokončeny budou koncem listopadu 1928 a po zatěžkávací zkoušce bude most v prosinci t. r. předán veřejné dopravě. Tím splněno přání městyse Brozan, který dlouhá léta o stavbu jeho usiloval. Most jistě přispěje k rozvoji obce i celého kraje.
Jen pro úplnost doplňuji, že zmiňovaný pontonový most stával na místě tehdejšího brodu, tj. o něco výše proti proudu řeky Ohře. Stával mezi přívozem a dnešním mostem. Jak uvádí Václav Voborský, pontonový most byl vystavěn ve stejné době jako cukrovar v Doksanech, aby mohli brozanští hospodáři dovážet řepu do Doksan. Tento most však nebyl stálý a každého jara musel být rozebrán, aby nebyl odplaven velkou vodou. Což se samozřejmě několikráte stalo a jeho zbytky byly dokonce nalezeny až u Terezína.
Výstavbou nového železobetonového mostu byla zároveň opuštěna prastará cesta z Brozan do Doksan, jejíž původ sahal hluboko do minulosti.
Šárka F.
Most z roku 1928 se dochoval včetně dobových kandelábrů.