- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
Na východním konci Zákup před rozbočením silnic do Velenic či Kamenice vede na konci Kamenické ulice přes říčku Svitávku pískovcový silniční most označený 26834-003.
Na rozdíl od jeho kolegů, položených přímo na území města (starý most u kaple sv. Anny a dnes nefunkční most Klášterní), se o tomto mostě nedá nic určitého najít. Neumím odhadnout, zda zmínka v encyklopedii mostů „na třetím mostku byly sochy nenávratně zničeny“ patří k tomuto, či zcela jinému mostu.
Žádná pásma či laserová měřidla sebou nenosím, tudíž jsem schopen popsat jen orientačně to, co je vidět. Nedělám si nároky na správnost, nejsem ani znalec, ani architekt, ani historik, nic takového.
Most je poměrně dlouhý a částečně zakřivený. Ovšem jen dva větší oblouky vedou přes koryto. Z obou stran je na středním pilíři menší ledolam, byť hladina prochází jen pod krajním obloukem, pod druhým je nános zeminy. Za vnitřním obloukem následuje z obou stran opěrná zeď, na niž navazuje čtveřice podstatně menších oblouků. Je také na pilířích vybavena ochrannými vypouklými sloupky, které bych považoval za ledolamy, ač je tu pevná zem. Most končí další dvojicí protilehlých opěrných zdí, na jižní straně k městu částečně zapuštěnou do terénu pod silnicí. Na pískovcovém tělese mostu spočívá zjevně modernější těleso vozovky, snad beton. Na něm je umístěno několik širokých sloupů (umístěných na důležitých místech oblouků), mezi nimiž je kovové zábradlí. Povrch je vyasfaltován.