- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
Ti, kdo kráčí v Českém Krulově Horní ulicí za vyhlídkami, si možná při chůzi po vozovce ani neuvědomují, po čem jdou a proč je odtud tak skvělá vyhlídka.
Skalnatý příkop tu totiž překlenul kamenný most, který je kulturní památkou:
Pozdně barokní masivní kamenný neomítaný klenutý čtyřobloukový silniční most podélnou osou orientovaný ve směru V – Z z roku 1787, překlenující v Horní ulici hluboký skalnatý příkop před bývalým městským opevněním. Původně navazoval na Horní bránu, zbořenou roku 1839. Na mostě je pozdně barokní výklenková kaple.
Původně padací most s dřevěnou mostovkou, z doby vniku města – před rokem 1309. Jako kamenný vybudován v roce 1787. Jeho úpravy se předpokládají v souvislosti s demolicí brány v roce 1839. Kolem roku 1900 měl dekorativní železné (litinové) zábradlí na místě starší vyzděné a omítnuté parapetní zídky. Zásahy doloženy i v průběhu 20. století (zábradlí, šířka vozovky a její zádlažba). Současná úprava mostu vznikla po roce 1995. Kaplička vystavěna na konci 18.století.
Kamenný klenutý most v Českém Krumlově dokládá vývoj obranné strategie hrazeného města, kdy v pozdější klidnější době byly padací mosty nahrazovány pohodlnějšími mosty zděnými. I přes jeho radikální rekonstrukci a některé méně vhodné doplňující konstrukce je stále hodnotným příkladem technické stavby, která dokládá architektonické kvality, stavební a konstrukční technologie a je důležitým pramenem pro dokumentaci vývoje tohoto druhu staveb v jihočeském regionu. Představuje doklad řemeslné dovednosti a zručnosti našich předků, včetně jejich estetického cítění. Svým umístěním, charakterem, památkovou hodnotou a historickou podstatou odpovídá pojetí kulturní památky podle ustanovení § 2 odst. 1 písm. a) a § 42 odst. 1 zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů.