- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
Na jižní straně Radvaneckého rybníka směrem k ulici Cvikovská ve Sloupu v Čechách vytéká Dobranovský potok umělou skalní průrvou.
Další z pozoruhodných a atraktivních míst, o němž se nedá zjistit nic jiného, než že existuje. O samotném rybníku informace jsou:
Radvanecký rybník leží na horním toku Dobranovského potoka mezi Radvancem a Sloupem. Má rozlohu 8,67 ha, jeho břehy jsou z větší části zalesněné a na severu na ně navazuje poměrně velké rašeliniště s výskytem vzácného ptactva a obojživelníků. Na protější jižní straně je mohutná hráz s výtokem, procházejícím širokým uměle vyzděným tunelem. Kdysi zde stávala vodní pila, podle níž se rybník nazýval „Bretteich“ (= Prkenný rybník). Již v roce 1890 bylo na jihovýchodním břehu rybníka koupaliště s písečnou pláží obklopenou borovými lesy, které se později rozšiřovalo. Ve 20. letech 20. století již návštěvníkům sloužila velká restaurace s letní terasou, mimoto zde byla také půjčovna loděk a plavecká škola. V meziválečném období se rybník nazýval Vlaštovčí jezero (Schwalbensee) podle velkého množství hnízdících břehulí, označovaných v němčině jako „břehové vlaštovky“ (Uferschwalbe).
Koupaliště zůstalo oblíbeným místem rekreace i po 2. světové válce. V roce 1965 byla zahájena jeho rekonstrukce (Sloup byl v té době vyhledávanou rekreační oblastí s řadou rekreačních zařízení a letních táborů) a roku 1967 byl celý areál opět slavnostně otevřen. Jeho součástí je dnes také letní tábořiště s chatkami.
Radvanecký rybník láká návštěvníky svým všestranným využitím. V létě si přijdou na své milovníci vodních sportů a koupání, rybník je vyhledávaný i sportovními rybáři. Pohled na blízké kopce zrcadlící se na hladině rybníka uspokojí každého romantika. Rybník je pojmenován po blízké obci Radvanec, která také patří k rekreační oblasti (najdeme zde několik rázovitých chalup patřící k stylové lidové architektuře lužického typu).
Radvanecký rybník je dnes obhospodařován z větší části obcí Sloup, která zde provozuje nejenom koupaliště, ale také autokempink, v sezóně se zde pořádá několik kulturních akcí, i v zimě, když hladinu rybníka pokryje led, přitahuje pro změnu množství bruslařů z širokého okolí.
Z popisu vyplývá, že vytékající vodu užívala zaniklá pila, ovšem bez jakýchkoli podrobností. Koryto od samotného rybníka odděluje (betonová?) hráz. Nad současným (a takřka prázdným) korytem je v pískovci viditelný tunel, do něhož lze nahlédnout o několik metrů dál z přemostění koryta. Lézt dovnitř se mi nechtělo, zdejší pískovec vypadá velmi měkký a vůbec nebudí důvěru. Koryto je překryto jakýmsi tunelem, na němž je vrstva udusané zeminy. Překvapení čeká na opačné straně – z tunelu tu vytéká vyzděným korytem hnědočerveně zabarvená voda.
Možná se dá něco najít v nějaké odborné či místní literatuře, ale nemohu sloužit. Ani časovým zařazením díla, ani jmény stavitelů, ani odborným popisem.