- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
Nedaleko železniční zastávky Sychrov u obce Radimovice se na pardubicko-liberecké (severojižní) dráze nachází nad říčkou Mohelkou mohutný dvoupatrový kamenný viadukt.
Ti, kdo využívají zmíněnou trať, asi ani většinou nemají tušení, po jakém skvostu prosviští. Jeho plnou krásu si vychutnají ti, kdo po červené turistické značce přijdou buď od zámku Sychrov nebo Radostína (kde je také zajímavý železniční most). Pro plný výhled je ale třeba z červené uhnout pod most a projít na rozlehlou louku na opačné straně k obci Třtí, odkud je výhled na všechny oblouky.
Takže opět internet a pár historických fakt:
Sychrovský železniční viadukt vybudovali bratři Kleinové a Vojtěch Lanna v letech 1857–1859 v dobách, kdy České země byly součástí Rakousko-Uherska. Most byl vystavěn jako součást Jihoseveroněmecké spojovací dráhy. Kámen na stavbu byl dovážen z blízkých lomů (Hodkovice nad Mohelkou, Hrobka, Vlčetín, Kozákov). Vlaky po něm jezdí od 1. 5. 1859.
Sychrovský viaduktleží na pardubicko-liberecké dráze, která se stavěla ze dvou důvodů: první bylo zkrácení dopravy při přepravě strojů a dalších výrobků ze severních Čech do dalších míst tehdejší monarchie (a tím snížení jejich cen – tytéž stroje dovážené z Anglie byly lacinější), druhý důvod pak byl strategický. Dráha měla spojit pevnosti Hradec Králové a Josefov s moravskou Olomoucí. Však také pouhých 7 let po dostavění viaduktu vypukla prusko-rakouská válka a nově postavená železnice hrála důležitou úlohu při přesunech vojenských útvarů, když od severu vpadly pruské jednotky do Čech i na Moravu. Trať prochází řadou obtížných úseků, které překonává pomocí 8 tunelů, z nichž nejdelší měří 635 metrů a nalezneme ho poblíž Sychrova. Samotný sychrovský viadukt je 32 metrů vysoký a jeho osm oblouků o rozpětí 9,5 metru se klene nad údolím Mohelky. Řada půlkruhových oblouků o celkové délce 120 metrů je vystavěna nad šesti níže položenými oblouky, které ovšem nejsou půlkruhové jako vrchní patro, ale stlačené. Viadukt je 11 metrů široký, jeho půdorys má zakřivení R = 386 metrů, přičemž orientace mostu je od jihovýchodu k severozápadu.
Most leží přesně v kilometru 132.281 na trati Stará Paka-Liberec (dříve šlo o trať Pardubice-Zawidów). Přes viadukt probíhá jednak traťová kolej, avšak také částečně hodkovické zhlaví železniční stanice Sychrov jeho poslední výhybkou.
Uspořádání oblouků ve dvou řadách nad sebou (připomíná římské akvadukty) není u nás běžné.