- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
Cca 2 km severozápadně od Zahrádek u osady Karba se nad údolím Robečského potoka klene železniční viadukt na trati 087 Lovosice-Česká Lípa mezi stanicemi Zahrádky a Česká Lípa.
Tenhle pohled budou znát především ti, kdo do údolí Robečského potoka přicházejí za zcela jinou, daleko vyhlášenější atrakcí – rozkládá se tu národní přírodní památka Peklo, proslavená kvetoucími bledulemi. Ten, kdo zvolí cestu po červené turistické značce (souběh s naučnou stezkou NPP Peklo) od zdejšího zámku, prochází přímo pod ním.
Něco málo z historie mostu pomocí různých internetových zdrojů:
Koncem osmdesátých let 19. století se započalo se stavbou železnice, která měla spojovat severočeská průmyslová města Liberec a Českou Lípu s Hnědouhelnou pánví v okolí Teplic. investorem byla Společnost Ústecko-teplická dráha (A. T. E.). Podle prvotního plánu měla železnice vést právě Peklem, což by samozřejmě de facto zničení této pozoruhodné přírodní památky.
Peklo nebylo jen středem zájmu tehdejších turistů. Plavba pramicemi po tehdy udržovaném a pečlivě čištěném toku Robečského potoka patřila k oblíbeným kratochvílím panstva na Zahrádeckém zámku. Splavný byl celý úsek od zámku až po Dubické rybníky. Nebylo tedy divu, že majitel panství hrabě Vincenc Kounic za podpory českolipského vlastivědného spolku Excursions – Clubu, vehementně prosazoval změnu v plánu a záchranu Pekla dokonce až u samotného císaře Františka Josefa. Ten se dokonce osobně přijel na Peklo podívat, i on absolvoval plavbu po Robečském potoce a místo samé na něho tak zapůsobilo, že dal příkaz ke změně projektu a vedení železnice jinudy.
Tvůrci tratě nakonec našli řešení překlenutím údolí před Zahrádkami nedaleko osady Karba železničním mostem na tu dobu nebývalých rozměrů.
Jedná se o kombinovaný most délky cca 260 metrů (většinou se udává 160 metrů a podle některých zdrojů je to 209 metrů), který je cca v 1/3 délky skalním ostrohem rozdělen na 2 části. Tu větší, přes údolí Robečského potoka, tvoří 3 kamenné pilíře s 2 ocelovými příhradovými trámovými konstrukcemi s horní mostovkou, na níž navazují 3 kamenné klenby, založené na skalním výčnělku. Druhou menší část tvoří další tři kamenné klenby, mezi nimiž je uložena třetí příhradová trámová konstrukce. Most se nachází ve směrovém oblouku a mostovka je v nejvyšším místě cca 25 (podle jiných 23) metrů nade dnem údolí. Mostovka má šířku 5,16 metru. Investorem stavby byla Společnost Ústecko-teplická dráha (A. T. E.). Most byl vystaven za pouhý 1 rok (1897–1898) a ocelové nýtované konstrukce dodala Pražská železářská společnost. Stavitelem tohoto úseku byly firmy Bratři Redlichové a Berger.
Most byl uveden do provozu za velké slávy v roce 1898.Slouží železničnímu provozu dodnes, velká oprava proběhla v roce 2013 (došlo k výměně jedné z ocelových konstrukcí a opraveny byly kamenné pilíře a oblouky). Další oprava proběhla v roce 2019 (byla vyměněna druhá z ocelových konstrukcí):
Dělníci provedli sanace kleneb, pilířů a opěr stavby, injektáže, přezdívání, otryskání zdiva a spárování. Zhotovili nové úložné prahy a prefabrikované římsy včetně zábradlí. Součástí prací na mostě jsou i přeložky inženýrských sítí a rekonstrukce železničního svršku. Podle zástupce společnosti Strabag Rail Bořivoje Leszka bylo na stavbě nejnáročnějším úkolem přemístění nejdelší, více než čtyřicetimetrové, ocelové konstrukce hlavního pole. Firma ke zvládnutí využila technologie, kdy se nejprve nová konstrukce sestavila v jeden celek v železniční stanici Zahrádky, následně byla pomocí dvou autojeřábů s nosností 200 tun přeložena na přistavené železniční vozy a následně přesunuta 600 metrů po železnici. Hmotnost nové konstrukce včetně konzol činí zhruba 134 tun, rozpětí je 41,4 metru a šířka 5,4 metru.