- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
V hloubce pod novodobým silničním mostem přes Staré město a Labe je v Děčíně skryt kamenný most přes řeku Ploučnici, pocházející ze 16. století.
Romantika na nečekaném místě. Hlavní trasy vedou zcela jinými směry, doprava hučí kdesi nad hlavami, po historické dlažbě se dnes prochází málokdo. A málokdo také štráduje po silničním mostě pěšky, aby se pokochal pohledem shora.
Pískovcový most (nazývaný též Velký či Dlouhý) byl vystavěn v letech 1564-1569 poté, co původní most strhla velká povodeň v roce 1561, v době již renesanční překvapivě ve stylu pozdní gotiky. Jeho stavbu řídil Š. Hölle a kameník H. Franck. Pískovcová, čtyřoblouková dopravní stavba se zajímavým zubořezem po okrajích ve stylu hradního cimbuří je dlouhá 84 m, široká 4,8 m a výška stavby nad hladinou je 7,7 m. Sousoší sv. Jana Nepomuckého, sv. Víta a sv. Václava pocházející z roku 1717 je dílem Jana Brokoffa. Most dlouho sloužil jako silniční, motorový provoz je vyloučen od roku 1956 a dnes se již využívá pouze pro pěší a cyklisty. Vjezdu vozidel na most brání dva kamenné pilířky. Most prošel řadou oprav, významná rekonstrukce proběhla v roce 1985 a dále po záplavách na počátku 21. století.
Most je postaven z pískovcových kvádrů na staré cestě spojující město Děčín a brod přes řeku Labe na podmokelský břeh. Má čtyři oblouky nestejného rozpětí i vzepětí. Navazoval na něj další most, který zanikl. Vedl přes vedlejší rameno Ploučnice. Časem byl zanesen naplaveninami. Zakreslen je v mapách stabilního katastru. Jeho existence byla potvrzena nálezem kamenů a desek při stavbě nového silničního mostu v 80. letech 20. stol.
Historické foto z knihy Petr Joza: Josef Lorenz, cestář a fotograf: