- Železniční viadukt v Jimlíně nad silnicí a potokem Hasina
- Torzo železničního mostu jižně od Janova
- Torzo železničního mostu v Horním Jiřetíně
- Inundační most Postoloprty
- Viadukt na bývalé železniční trati Počerady-Vrskmaň u Polerad
- Železniční viadukt v Chotyni
- Silniční most nad železniční tratí u Žďáru
- Nový silniční most na silnici 16 v Mělníku
- Zdymadlo Hořín na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu u Mělníka
- Vraňansko-hořínský plavební kanál u Mělníka
- Silniční most Josefa Straky v Mělníku
- Duchcovský viadukt
- Silniční most přes Bouřlivec v Želénkách
- Železniční most přes Jizeru u Dolní Dušnice
- Kamenný zámecký most přes Ploučnici v Mimoni
- Soutok Labe s Vltavou v Mělníku
- Kamenný most přes Radbuzu v Dobřanech
- Kamenný most přes Ploučnici v Horní Polici
- Železniční most přes Mohelku v Rychnově u Jablonce nad Nisou
- Kamenný most přes Bílinu ve Lbíně
- Černý most (a akvadukt) přes železniční trať z ulice Na Hamrech v Krupce
- Silniční most přes Ohři jižně od Křesína
- Silniční most přes Ohři ve Vršovicích u Loun
- Most pro pěší nad železniční tratí ve Mšeném-lázně
- Charlottin most přes Mlýnský potok v zámeckém parku Veltrusy
- Masarykův most v Kralupech nad Vltavou
- Krytý dřevěný silniční most přes Ohři v Radošově
- Zastřešená lávka v Čermákových sadech v Rakovníku
- Údolní nádrž Naděje
- Tyršův most přes Labe v Litoměřicích
- Odvodňovací štola Radovesické výsypky
- Silniční most u Budyně nad Ohří
- Silniční most přes Ohři mezi Doksany a Brozany nad Ohří
- Lávka Frankovka přes Střelu jihozápadně od Rabštejna nad Střelou
- Kaple Nad vývěrem Rudného pramene na Havlíčkovu ulici pod kostelem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem
- Most přes Moravanský potok u Dolních Zálezel
- Most přes Podlešínský potok pod Podlešínem
- Silniční most přes Svitávku v Nových Zákupech
- Klášterní most v Zákupech
- Kamenný most v Zákupech
- Poštovní most v Mimoni
- Bývalý vodní náhon u Mařeniček
- Bývalý vodní náhon u Antonínova údolí
- Bývalé koupaliště u Naděje
- Bývalý vodní náhon u Naděje
- Průrva u Radvaneckého rybníka
- Železniční most u Bořkova
- Pitrův most v Rajhradě
- Kamenný most v Markvarticích
- Silniční most u Mnichova Hradiště
- Silniční most u Bakova nad Jizerou
- Kamenný most přes Rokytku v Kryštofově Údolí
- Železniční most u Noviny
- Kamenný most přes Mandavu v Rumburku
- Most Sychrov-04 v Radostíně
- Železniční most u Sychrova
- Železniční most v Zahrádkách
- Barbořin most u Zahrádek
- Staroměstský most v Děčíně
- Vodní nádrž Josefův Důl
- Kamenný most v Rabštejně nad Střelou
- Krytá lávka v Kynšperku nad Ohří
- Průrva Ploučnice
- Akvadukt na Chřibské Kamenici
- Železniční most ve Vilémově
- Ovčí most u Tisové v Krušných horách
- Silniční most v Horní ulici v Českém Krumlově
Přes řeku Střelu pod Rabštejnem nad Střelou směrem na Nový Dvůr a Žihli vede silnice přes nenápadný most, který je však zřejmě jednou z nejstarších staveb tohoto druhu na našem území.
Asi málokdo, kdo po něm jede / jde si uvědomuje, že dle některých pramenů jde o druhý nejstarší most v ČR. Most byl pravděpodobně zbudován na zemské stezce z Chebu do Prahy v letech 1335 – 1340 současně s přestavbou původního hrádku a založením opevněného města v podhradí. Most je tak patrně po píseckém kamenném mostě oním druhým nejstarším dochovaným v České republice.
Zakladatelem mostu byl nejvyšší zemský podkomoří a oblíbenec krále Jana Lucemburského, Oldřich Pluh z Rabštejna. Oldřich koupil rabštejnský statek po roce 1321, nechal přestavět zdejší hrad a vybudovat město, kterému vymohl 21. září 1337 pražské městské právo. Předpokládá se že v té době vznikl i most, přes který vedla zemská stezka z Chebu na Loket, Žlutice, Rakovník a Prahu. Most byl zbarokizován v letech 1738-48.
Masivní kamenný most o dvou vysokých a širokých obloucích spojuje břehy říčky Střely ve směru sever – jih. Na severním břehu je vyšší, silnice stoupá do svahu.
Most je částečně zhotoven z hrubozrnného pískovce (dolní část mostu – spodní partie opěr a pilíře – je z hladce opracovaných kvádrů) i neopracovaného lomového kamene (horní část mostu) a břidlice. Horní část parapetní zídky je kryta pravidelnými žulovými deskami. Středový pilíř je opatřen ledolamem. Zdivo je zčásti omítnuto, část parapetu nad severním obloukem cihlová a pod ní níže betonová omítka. Vrata a ledolam jsou proti toku říčky na západní straně. Parapet v jižním předmostí je nálevkovitě rozšířen.
Celková délka včetně předmostí na obou březích je 65 m, délka mostu činí 55 metrů, šířka 4,3 metru a mostovka je odvodněna sedmi žlábky. Oblouky mají šestimetrovou světlost.
Socha sv. Jana Nepomuckého (pozdější – z doby baroka) byla přenesena z mostu na nedalekou skálu.
Most nedávno (2017) prošel komplexní rekonstrukcí, která ovšem vyvolala řadu otázek.